onsdag 2 mars 2011

trött

jag är så trött att jag inte orkar skita.
är det höjden av trötthet.
kan man undra.
men man får inga svar.
jag jobbar långa pass på mitt nya jobb.
grattis till mig först och främst.
sen kan man ju tycka lite synd om mej också.
och alla andra som jobbar sina långa pass och sen
blir så trötta att dom inte orkar skita.
eller är det bara jag.
toalettpappret är ändå slut så det gör ingenting.
för stunden.
men jag kommer behöva gå på toaletten i sinom tid.
och jag kommer behöva gå tillbaka till jobbet
och kämpa lite till.
bara nio timmar kvar.
bara tre dagar kvar.
bara ett helt liv kvar.
men det är kul.
jag blir inte tvingad till att skratta och le.
jag trivs.
när jag kommer hem på kvällen är jag trött,
men då bjuder min granne alkoholisten in mej på
en runda kortspel.
han röker vid bordet och svär när jag lägger bättre kort.
han jobbar inte.
han jobbar aldrig.
när han var ung jobbade han på ett kraftverk.
nu super han bara och spelar kort.
han verkar trivas med det.
när jag vunnit över honom några gånger går jag hem
och skiter i att gå på toaletten.

2 kommentarer:

  1. Greja en stomipåse så behöver du aldrig ens fundera på gå o skita.. Bara leva livet ;)

    SvaraRadera
  2. min kille säger samma sak.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Ive had some losers in my bed over the years. I married them all!