onsdag 23 mars 2011

vår




tog en promenad.
såg en gubbe som runkade på sin balkong.
det var sol.
solen lös mej rakt i ansiktet.
jag blev irriterad.
jag försökte tänka tvärtom.
att nu är våren här, försökte jag tänka.
jag gick lite till.
det kom en cykel.
det kom utländska barn som jagade en katt.
sluta upp med att jaga katten, tänkte jag.
sluta upp med att jaga katten, sa jag.
dom tittade på mej.
dom frågade varför då.
för att våren är här, sa jag.
jag tänkte att för på våren vill man ha det bra.
på våren vill man att solen ska blända en i fejan.
på våren vill man pippa och ha det skönt.
på våren vill man sitta på balkongen och
onanera i det fria.
inte bli jagad.
inte bli störd på sin härliga vårpromenad.
jag vill kunna gå på promenad och få
solen i ansiktet.
jag vill kunna bli irriterad.
jag vill kunna svära åt solen.
åt världen.
åt änderna.
åt barnen.
jag vill kunna ställa mig på ett ben och
sen bara stå där.
jag vill kunna stå där länge och ha
våren i ansiktet.
våren på mitt bröst.
våren på mitt sköte.
och där vill jag stå så länge jag vill.
utan att bli störd.
för nu är det vår.

2 kommentarer:

  1. ;-) skönt att man kan sätta ord på saker och ting ibland, eller hur. diggar dessutom bilden på katten som du har. sådär borde man gå varje dag, det skulle vara kul!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Ive had some losers in my bed over the years. I married them all!