fredag 2 oktober 2009

ny lya och råa vänner



har flyttat in i ny lägenhet nu. våran första natt var igår. jag kunde inte sova.
ett fyllo ovanför, på båda sidorna och en rödhårig skrikande feminist under.
jag har vant mej med ett tyst liv. författaren beskriver tystnad som lugn galenskap.
jag håller med, men jag hade vant mej. nu får jag vänja om mej igen till ylande
hundar som pissar på sprakande elstolpar och grottmänniskor som skriker och
bankar och maskiner som mullrar. men det är väl fint det med.

vi kom igår. två igelkottar parade sej utanför porten.
jag har fått en ny vän i området redan också. hon vill sända små tolv åriga pojkar som utför allvarligare brott till döden. när vi lyssnade på radion idag var det tolv åriga pojkar som hade våldtagit en tio årig flicka. spraka dom till döds, sa min vän.
hon har rätt på ett rått omoralistiskt sätt.
det här blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Ive had some losers in my bed over the years. I married them all!