fredag 30 oktober 2009

narval



narvalar
det här djuret, narval, ska jag börja forska lite om. ett utav mina nya favoritdjur.
jag vet bara en enda sak om dom än så länge och det är att det där hornet
inte är något horn utan en tand.

idag har jag gjort yoga med zandra och lekt pirat i badkaret.
jag brukar låta mitt underliv flyta upp en bit ovanför vattenytan och så leker jag
att det är månen och att astronauter hoppar runt där med gula dräkter.
sen kom N hem och då tvättade vi våran tvätt och var sura och griniga på varandra.
vi är alltid sura och griniga på varandra när vi tvättar.

ikväll ska jag bara ligga på soffan och spela supernintendo.
vill egentligen köpa små mini pumpor och skära ut ögon och huggtänder på dom
och pynta dom med hattar och utsmetat läppstift och kortkorta kjolar.
jag skulle helst av allt vilja göra en pumpa som liknar gordon ramsey.
vi får se.

PS!

först och främst EFTERLYSER jag en
försvunnen bloggare.
beerbelly hette han.
om du ser det här så börja skriv någonstans igen!
samma sak med babywriter.

för det andra så tycker jag ni ska kika in på
Lilla Blå
ajöken

3 kommentarer:

  1. jag har alltid drömt om att få vara en astronaut...

    SvaraRadera
  2. pjoltas- ja, bäst alltså. just nu har jag bara bubsy men får snart donkey kong 1 2 3 supermario world och zelda och turtles!

    peter- ja, dröm vidare. eller gå ut å låtsas. säg till alla på krogen att du e astronaut när dom frågar vad du gör...

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Ive had some losers in my bed over the years. I married them all!