torsdag 16 september 2010

undergång

hörni, det är ju höst ju.
jag är mest förvirrad.
vägen till målet är det jobbiga. man vill helst hoppa över det. helst jämnfota om man kan, men annars hoppa lite som man vill bara.
jag vet varken vad jag vill bli eller vad jag inte vill bli.
jag säger till min författare att jag inte vet vad jag vill bli.
du vill bli brottare, säger han.
jaha, säger jag.
så jag får väl bli det då. skönt kanske att någon annan kan
bestämma åt en bara sådär.
så blir det inget tjavs.
men sen har jag ett problem till också.
jag lider av undergångstankar.
jag vaknar upp om nätterna och tror att jorden går under.
ligger i panik och kan inte somna om och kikar ut genom fönstret och tror att
det är något konstigt med åskan eller med vinden.
jag tror att vi ska dö.
att jorden ska spricka.
hela tiden.
aja, det är höst i alla fall.

vad gör ni?

4 kommentarer:

  1. Jorden kommer gå under, så småningom. Solen kommer växa sig till en röd jätte och sluka jorden men lugn, det händer inte förrän om 5 miljarder år. Ungefär. Fram till dess har vi förintat oss själva flera gånger om...tjooo!

    Jag dricker te och tittar på hösten genom fönstren. Det är fint. Ändå.

    SvaraRadera
  2. ja men jag vet. vi kommer förinta oss själva ganska snart har jag en känsla av. samhället kommer kollapsa och det är det jag tror händer varje natt.

    ja hösten är ju fin ändå. idag är det sol och jag har varit i skogen med hunden och tittat på när han har bajsat och ätit gräs.

    SvaraRadera
  3. brottare?
    jag trodde du skulle bli superhjälte. men det kanske du redan är?

    jag hostar upp mina lungor. sjukt sexigt.

    SvaraRadera
  4. PinnKakan nej jag är ingen superhjälte. men jag har haft dom känslorna också, att jag kommer göra någonting som räddar världen tillslut. lite som gollum. han är fienden, men tillslut är det egentligen han som är hjälten.

    hosta är inge kul. om man inte gör det till en tävlig. host vm. kanske något att hitta på?

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Ive had some losers in my bed over the years. I married them all!