onsdag 2 december 2009

sicko


Jag är sjuk igen, och förbannad. det var inte länge sen, bara några veckor, sen sist. men vad ska man göra. jag sitter hemma och kikar på folk med min kikare, ringer störningsjouren på skoj och klagar på roliga saker, som tex att jag hör när grannens bajs ploppar i toavattnet. det finns tyvärr inget vi kan göra åt det, säger dom. men det stör mej riktigt ordentligt, säger jag, måste hon bajsa så hårt, kan ni inte bara åka över dit i alla fall och säga att hon kan försöka äta nåt så hon skiter löst istället? nej sånt gör vi inte, säger dom. okej ring polisen då för nu går jag över dit och hugger henne i tutten med min nagelsax. sen lägger jag på och röker ciggaretter och längtar till julhandel.
vad längtar ni till?
hej!

5 kommentarer:

  1. Jag längtar till den 2:a januari när allt är över. 2010 låter förövrigt som ett rymdäventyr. Hoppas det blir det.

    SvaraRadera
  2. peter, ja det gör det faktiskt..det låter som långt in i framtiden. berätta vad du vill ha en massa av år 2010!

    SvaraRadera
  3. jag vill ha en massa kärlek. Jag vill att min studio ska gå bra. Jag vill ha ett antigravitationsbälte. Jag vill ha en massa hångel. Jag vill att Reinfeldt ska snubbla och slå skallen så han blir snäll. Jag vill att man upptäcker en planet med intelligent liv på, smartare än oss.

    Och fred på jorden förstås. Alltid.

    SvaraRadera
  4. Inte julhandeln iaf, har nog inhandlat årets enda julklapp dessutom. Du kan ju föreslå störningsjouren att de åker ut med en bal med dasspapper till grannen - så kan hon proppa massa sådant i toastolen och dämpa ploppandet. För sådant borde de väl ändå göra!

    SvaraRadera
  5. peter- låter som bra saker!

    nollan- ah, dom är ganska omöjliga dom där på störningsjouren.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Ive had some losers in my bed over the years. I married them all!